DYI tutorial - How to add cute details and refresh your old t-shirt?

Hej :) Czasem zdarza mi się lekko przerabiać rzeczy z mojej szafy, więc postanowiłam pokazać Wam jeden z moich pomysłów. Po pierwsze, jeśli nigdy w życiu nawet nie przyszyliście guzika, sugeruję Wam tego nie robić :P Poza tym, wybierzcie koszulkę za którą nie będziecie płakać w razie niepowodzenia. Nie powinna też być zbyt rozciągliwa. Możecie wybrać ozdoby, jakie tylko Wam się podobają. OK, zaczynajmy :)

Hey :) I sometimes do something creative with my clothes, so I decided to show you one of my ideas. Firstly, I suggest you not to do this if you have never even sewn a button to the shirt :P Besides, pick a shirt that you won't cry over it if something go wrong. It also shouldn't be made from stretch fabric. You can pick any decorative things you want. OK, let's begin :)

Czego potrzebujesz?
What do you need?
1. T-shirt, shirt or top
2. Sewing needles and threads
3. Some lace, band or ribbon you want to attach to your top
4. Scissors
5. Some buttons or pearls or any decorative thing you want



Przygotuj swoją koronkę albo wstążkę tak, jak chcesz, żeby była przyszyta. Ja wycięłam kawałek z większej koronki i chciałam ją przyszyć z przodu na piersi na całej szerokości koszulki. Mogłam też przyszyć całą koronkę, ale chciałam coś delikatnego. Decyzja należy do Was :)

Prepeare your lace, ribbon or band. Decide where to attach it and how. I cut a piece of my lace and decided to put in like that. I could also put there whole lace, but I wanted something delicate. It's up to you :)


Chciałam koszulkę z krótkim rękawem, więc ucięłam rękawy...

I want my top to be short sleeve, so I cut sleeves...


...i podwinęłam w ten sposób.

...and cuffed it like that. 


Przeszyłam, żeby się nie odwijało. Po tym jeszcze raz podwinęłam, żeby szew nie był widoczny.

I sewn this so it couldn't fall apart. After seweing, I cuffed one more time so seams weren't visible.


I przeszyłam jeszcze na przeciwnej stronie, ale malutko, tylko przy krawędzi.

And I also sewn on the other side of sleeve, but only a little bit.


Zdecydowałam, że chcę mieć mały guziczek na rękawku.

Then I decided to put a little button to my sleeve.


Przyszycie koronki było trudne i nie wygląda to perfekcyjnie. Pewnie dałoby się to zrobić lepiej maszyną do szycia. Poza tym, wybrałam dość delikatny i trudny do przyszycia element. Bądźcie dokładnie i cierpliwe :) Chyba nie będę prała tej koszulki w pralce, tylko ręcznie, żeby koronce nic się nie stało.

Sewing the lace was very hard. It's not perfet. Probably it would be better if I would do that with sewing machine. You should be precise and patient while sewing :) I think I won't wash machine this top so that lace won't fall apart.


To by było na tyle :) Mam nadzieje, że zainspirowałam Was w pewien sposób do zrobienia czegoś samemu. Chcę koniecznie zobaczyć Wasze pomysły i poradniki! Buziaki :*

So this is it :) I hope I inspired you in some way to do your own DYI. I wanna see it! Show me your ideas or your tutorials. Kisses :*

PS. Sorry for my english. I don't know much sewing words haha.




10 komentarzy:

  1. Świetny pomysł! Sama nigdy nie przerabiałam ciuchów, ale może się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. This is too cute! I wish I could dedicate some time to DIY for clothing.

    Raven.

    simplesassysultry.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie ! :) Zapraszam http://diamontsfashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. that's a great idea! thanks for sharing dear :)

    http://retrostreetstation.blogspot.de/2014/07/cropped-sweater-and-levis-shorts.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Efekt końcowy , jest świetny : ) . Pozdrawiam i życzę miłego dnia !
    + Obserwacja ? , daj znać u mnie : lublins.blogspot.com .

    OdpowiedzUsuń
  6. That's such a good idea - thanks for sharing it!

    http://www.mesmemosphotoblog.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. That is so creative! Amazing post! x

    That fashion freak Mill
    thatfashionfreakmill.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. This is so freakin' cute! Can you make one for me? I'm lazy haha <3

    - Anna

    www.melodicthriftychic.com

    OdpowiedzUsuń
  9. I really love a DIY project to revamp my old wardrobe! what a good idea!
    www.pearlandpeach.co.uk

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze <3 Będzie mi bardzo miło, jeśli mój blog spodobał się na tyle, żeby go obserwować :) Jeśli zostawisz linka do siebie, na pewno odwiedzę i być może zaobserwuję :)

Thank you for all the comments <3 I am happy when you like my blog and follow me :) If you leave the link to your blog, I will visit you for sure and maybe follow :)